Mer information om byte av internetleverantör

Nedan följer mer information om byte av internetleverantör till Bahnhof.

Det har tyvärr varit en del leveransproblem pga olika underleverantörer hos Bahnhof. Vi har fått det bekräftat att Fanjunkaregatan och Lars Kaggsgatan kommer att vara klara till 1a maj när Telia kopplar bort sitt nät, men vi har inte fått ett bekräftat datum för Fänriksgatan. Detta innebär att installationen på Fänriksgatan kan komma att bli försenad. Vi återkommer samma sekund som vi får mer information om detta.

Boenden kommer att behöva göra följande:

All utrustning (router, switch, digitalbox) från Telia ska kopplas bort. Varje boenden kommer inom kort att kunna hämta ut en ny router från Bahnhof genom att kontakta någon i styrelsen. Obs! Vi har inte tagit emot dessa ännu, ytterligare information kommer läggas ut när routrar kan hämtas.

Efter inkoppling av routern så behöver man registrera sig hos Bahnhof. Detta görs genom att öppna en webläsare på en dator eller telefon som är inkopplad på routerns Wi-Fi. Efter detta är internet igång

För hjälp med detta, kontakta Bahnhofs kundservice på 010-510 00 00.

För boenden som vill beställa digital-TV så har Bahnhof ett samarbete med leverantören Sappa. Varje boenden behöver själv ringa till Sappas kundservice på 0774-444 744 och beställa digitalbox och kanaler. Det ska räcka med att säga att det är Bahnhof som är nätleverantör, samt sin adress. Detta kan göras från och med imorgon/måndag.

This entry was posted in Föreningsinformation. Bookmark the permalink.

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.